POWER PRO — Jedzenie sportowe

ILE I JAK BRAĆ BIAŁKO

protein-supplements

Ile i jak brać odżywki białkowe?
Najbardziej nagminne pytanie wśród początkujących, i nie tylko to “ile i jak brać białko&quot”. Są wielu różnych opinii na ten temat, a poza tym w grę wchodzą odmienne czynniki. Przedstawimy tu różne opcje brania białka w określonych warunkach i damy możliwość samodzielnie wnioskować o tym, który sposób jest najlepszy.

Ile?

Dietetyki oraz fizjolodzy postanowili, że dzienna norma białka dla osoby dorosłej wynosi 1,5 g na 1 kg masy ciała. A lepiej obliczać 2 g na kilogram masy ciała. Często przy codziennym odżywieniu mamy niedobór białka, który wpływa na wzrost mięśni.
Średnia dzienna norma spożycia białka na 1 kg masy ciała.

Mężczyźni.
Na odchudzanie: 2 g.
Dla utrzymania wagi: 1,2-1,5 g.
Aby nabrać masy: 2 g.

Kobiety.
Na odchudzanie: 1,5-2 g.
Dla utrzymania wagi: 1-1,3 g.
Aby nabrać masy: 1,5-2 g.

Jak?

Już wybraliśmy na co i ile białka potrzebujemy dziennie. Teraz mamy wyjaśnić jak i kiedy brać koktajl białkowy jako suplement do głównego odżywienia.

Białko można zmieszać z wodą, mlekiem lub sokiem — dlaczego nie? Ta część pozostaje na twój wybór. Dzienną dawkę białka najlepiej podzielić na dwa lub więcej razy. Tu już wszystko zależy od masy twojego ciała oraz wybranej dawki białka. Weźmiemy przeciętną opcję — bierzemy koktajl białkowy dwa razy dziennie. W takim przypadku polecamy brać białko między śniadaniem i obiadem oraz po treningu. W dni kiedy nie ćwiczysz należy brać koktajl między śniadaniem i obiadem oraz przed kolacją. Generalnie ilość razy spożycia białka nie jest istotna. Ale trzeba pamiętać, aby nie pić całą dawkę na raz. Organizm i tak nie będzie w stanie wchłonąć wszystkiego za jednym razem.

Jeśli twoim celem jest odchudzanie, to lepiej brać białko nie w dodatku do zwykłego posiłku, a zamiast jedzenia. Czyli zamienić swoje posiłki na koktajl białkowy. Wielu osób zamienia koktajlem kolację. W ten sposób zwiększysz dzienne spożycie białka i zmniejszysz ogólną kaloryczność żywienia.

Nasz wniosek: nieważne kiedy będziesz brać białko, ważne ile będziesz brać.
Jeśli organizm potrzebuje białka, to weźmie go w dowolnej chwili dnia. Decyzja
należy do Ciebie.